Feedback
Feedback-funktionen begär efter bokningar feedback från kunder per e-post. Den mottagna feedbacken syns via de anställdas vy i Slotti. Efter vanlig feedback är det dessutom möjligt att från kunder begära utvärdering på sociala medier.
Mottagen feedback
Du kan justera tidsintervallet, för vilket feedbacken visas, från fönstrets övre kant. Genom att klicka på Uppdatera-knappen, söker Slotti fram feedbacken från det valda tidsintervallet. I mitten syns den mottagna feedbackens medeltal samt fördelning och vid högra kanten hittas öppen feedback.

Notifikationer om oläst feedback syns i form av en blå boll i huvudmenyn. Numret inuti bollen anger hur många exemplar av feedback som är olästa.

Inställningar
Allmänna inställningar
Aktivering av feedbackförfrågningar görs via Feedback → Inställningar genom att klicka igång alternativet Feedbackförfrågningar är aktiverade. Därefter kan du välja en begärningstext för feedback samt för öppen feedback.

Om feedbackförfrågningar har tagits i bruk, skickas det ca en timme efter bokningen ett mail med en länk till feedbackformuläret åt kunden. Länken öppnar ett fönster där kunden kan välja en smiley som bäst beskriver upplevelsen och kunden kan även ge öppen feedback.


Via Inställningar → Kommunikation → Feedbackbegäran, kan du redigera e-post -modellen för feedbackbegäran. Att ge feedback är inte obligatoriskt. Kunden kan även från samma mail avboka feedbackförfrågningar. Då får kunden inte längre mail gällande feedback.
Begärning av SOME utvärdering
Om du vill kan Slotti också, efter vanlig feedback, be kunden om att ge betyg på de sociala medier du väljer. Tilläggsinformation hittas här (på finska).
Tillstånd
Rättigheter för användarspecifik feedback kan ställas in via Inställningar → Tillstånd. Tillstånd kan ges för mottagande av feedback samt för redigering av feedbackinställningar.
Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.