Bokningssidans bokade tider -inställningar
I denna artikel går vi igenom inställningarna som hittas via Inställningar → Bokningssidan → Bokade tider -fliken. Med inställningarna för bokade tider kan du t.ex. bestämma hurudana begränsningar det ska finnas då bokningar görs. Du kan även välja hur bokningssidan erbjuder lediga tider samt om man ska kunna göra ändringar i sina bokningar.
Bokning senast
Anger hur många timmar framåt kunden tidigast kan boka en tid via bokningssidan. Om du till en viss tjänstekategori har valt en avvikande inställning så används denna vid bokning av tjänster under tjänstekategorin i fråga.
Bokningar kan göras
Ställer in hur långt framåt kunden kan göra bokningar via bokningssidan. Om du till en viss tjänstekategori har valt en avvikande inställning så används denna vid bokning av tjänster under tjänstekategorin i fråga.
Tidsslotter
Tilläggsinformation om tidsslotterna hittas här (på finska).
Använd tidsmagnet
Tilläggsinformation om tidsmagneten hittas här (på finska).
Erbjud den sista tiden på lediga perioden
I normala fall erbjuds tider enligt tidsslotsinställningarna från början av den lediga tidsperioden. Vid behov kan du välja om du vill att den sista möjliga tiden i tidsperioden erbjuds, även om det inte exakt går ihop med det normala tidsslotsintervallet.
Nattlås (förhindra bokningar för nästa morgon)
Med nattlåset kan du förhindra oväntade bokningar inför nästa morgon. Du kan ange en tid, varefter de två första arbetstimmarna nästa dag inte längre är bokningsbara.
Tillåt online avbokning
Om du tillåter detta, kan kunderna själva avboka via bokningssidan.
Tillåt online ombokning
Om du tillåter detta, kan kunderna själva omboka tidpunkten för sina bokningar via bokningssidan.
Ändringar senast
Antalet timmar innan bokningen börjar som kunden senast kan göra ändringar.
Bläddra fram till första tiden automatiskt
Du kan välja om kalendern automatiskt går fram till nästa vecka/månad om inga lediga tider hittades.
Visa inte väljning av klockslag
Du kan bestämma om du vill att kunden ska kunna välja klockslag för sina bokningar. Om inte, så väljer kunden endast ett lämpligt datum för den valda tjänsten och klockslaget visas inte i samband med bokningen eller i bekräftelsemeddelandet. I den anställdas kalender väljer Slotti för den dagen automatiskt en lämplig tid för tjänsten.
Förhoppningsvis var dessa instruktioner hjälpsamma! Om du behöver tilläggsinformation, kontakta oss via info@slotti.fi, vi hjälper gärna till.