Varaussivun Paluuosoite

Joissain tilanteissa on hyödyllistä pystyä ohjaamaan asiakas takaisin omille nettisivuille onnistuneen varauksen jälkeen. Tällaisia tilanteinta voi olla esimerkiksi lisämyyntimahdollisuudet tai markkinoinnin konversioiden seuranta.

Slottiin on mahdollista asettaa Paluuosoite, jolloin asiakas siirretään tähän osoitteeseen heti onnistuneen varauksen jälkeen. Mikäli verkkomaksut ovat käytössä, tapahtuu siirto paluuosoitteeseen onnistuneen maksun jälkeen.

Paluuosoitteen käyttöönotto

Paluuosoitteen voi määritellä Asetukset -> Varaussivu -> Osoite -näkymässä, syöttämällä Paluuosoite-kenttään haluttu osoite.

On hyvä huomata, että paluuosoitetta käytettäessä ei asiakkaalle näytetä Slotin omaa "Kiitos varauksesta"-sivua. Paluuosoitteessa näytettävän sivun tulisikin informoida asiakasta selkeästi onnistuneesta varauksesta.

Paluuparametrit

Kun asiakas ohjataan varauksen jälkeen paluuosoitteeseen, osoitteeseen lisätään mukaan seuraavat query-parametrit:

  • lang: asiakkaan varauksessa käyttämä kieli, esim fi, sv, tai en
  • primaryServiceGuid: varatun palvelun tunniste, jonka avulla paluusivulla voi näyttää esimerkiksi palvelukohtaisia lisätietoja tai ohjeita.
  • customerLinkGuid: asiakastapahtuman tunniste, jolla voi noutaa ja näyttää varauksen perustiedot Ajanvaraus API:n kautta.

Toivottavasti tästä ohjeesta oli apua! Jos tarvitset lisätietoja, niin olethan yhteydessä tukeen osoittessa info@slotti.fi, autamme mielellämme.